Anamnéza alopecie #2: Vichy Dercos Energising


Vítejte u druhého článku ze série o vypadávání vlasů. V tom prvním jsem se vám už před dlouhou dobou svěřila, že bohužel patřím mezi skupinu lidí, které trápí problém řídnutí vlasů, až ztráty vlasů. Dnes Vám sdělím něco o tom, jak to vlastně celé začalo. Vždy jsem měla dlouhé, ale především husté vlasy, přirozeně vlnité a s tím byla spojená jejich suchost a krepatost. Vše se změnilo prakticky ze dne na den asi před pěti lety. Během dvou měsíců mi vypadaly tři pětiny mých vlasů. Šlo to opravdu rychle. Probudila jsem se a na posteli spatřila plno hnědých chuchvalců. Chuchvalce lítaly i bytem, na zemi jako kdyby pelichal můj králík. Nějak mě to neznepokojovalo, vždy jsem měla vlasů hodně a tak jsem nad tím mávla rukou. Tohle do teď nechápu, protože chuchvalců rozhodně nebylo málo a už vůbec to nebylo normální. Říkala jsem si, že to za chvilku přejde. Nepřešlo. Do roka jsem zaznamenala masivní prořídnutí a především první lysinky.

Už si moc ani nepamatuji, proč jsem s tím nic víc nedělala. Proč jsem si nezakoupila nějaké vitamíny, nebo vodičku. Proč jsem proboha nezašla k lékaři? Třeba bych vše podchytila dřív než bych došla k pozdějším lysinám a velkému trápení. Následně přišla maturita, starosti ohledně ní. Také mě trápilo především akné a další osobní problémy. Celkově jsem měla primárnější záležitosti k řešení, než se zabývat vlasy, kterých jsem měla vždy hodně a nikdy jsem jim extra péči nevěnovala. Teď už vím jenom to, že jsem to řešit měla a to hned. Také rodina a přátelé s tím zacházejí šetrně, všímají si výrazného řídnutí, ale upřímně vám názor neřeknou, řaději poví něco ve smyslu "ale je to dobrý" a přejdou k jinému tématu. V tohmle případě je dle mého názoru neupřímnost na škodu, nebo spíš byla na hodně škodu. I já jsem si říkala "hm tak špatný to teda asi nebude" a nic nedělala.

Zajímavé je, že s vypadáváním vlasů se mi změnila struktura vlasů. Vlasy jsou tenké, křehčí a jemnější. Padání vlasů se mi ustaluje v cyklech. Občas je lepší, jindy línám jako kočka. Díky různým preparátům mi na hlavě raší nové vlásky a stávající délky stále více a více řídnou a podle lékařů mi opravdu současné délky vlasů opravdu vypadají. Dalším negativem je, že i ty krátké vlásky mi padají, nevydrží ve svém vlasovém folikulu po celou svou růstovou fázi. O lékařích, mém dalším postupu a dalších poznatcích zase příště. Dnes Vám chci něco říct o jednom ze šampónů, který je určen na problém padání vlasů.


Dercos Energising od Vichy je posilující šampon s Aminexilem a pro-vitamínem B5 pro silnější a hustější vlasy. Produkt se zaměřuje především na příčinu předčasného stárnutí vlasových kořínků. S tím má bojovat ingredience Aminexil, což je patentovaná molekula pro sílu a hustotu vlasů. Vlasy šampon slibuje silné od kořínků ke konečkům. Je vhodný pro časté použití. Tento šampon patří zhruba do střední cenové relace. Jeho cena se pohybuje kolem 350 Kč za 200 mililitrů a v sehnání je na internetu, ale i v lékárnách. Tohoto produktu jsem za pět let spotřebovala tři lahvičky.

Design šamponu je pro Vichy klasický, líbí se mi bílá barva, která na mě působí lékárensky a mám tak v produkt důvěru. Značku Vichy samu o sobě nemám ráda a s produkty jsem zatím nebyla spokojená, avšak tento šampon byl na internetu hojně vychvalovaný, tak jsem se rozhodla ho vyzkoušet. Má příjemnou vůni, konzistence je hutná, barva perleťová. Šampon velice dobře pění a stačí ho troška. Já osobně nechávám šampon na pokožce hlavy chvilku působit. Snažím se ho zbytečně dlouho nenechávat na vlasech, neboť se mi zdá, že vlasy trošilinku vysušuje. Po umytí je tedy třeba použít nějaký kondicionér, nejlépe výživnou masku. Vlasy ale umyje pěkně, jsou po něm objemné, příjemné. Co se týče účinků, zaznamenala jsem je už tak po druhém umytí, kdy jsem si všimla, že padání vlasů opravdu trochu ustoupilo. Všimla jsem si také nových vlásků a celkově se mi zdá, že při používání tohoto šamponu vlasy rychleji rostly. Zhruba do měsíce se padání vlasů opravdu více omezilo a při dlouhodobém používání tohoto šamponu bývá mé řídnutí nejpomalejší. Samozřejmě používám spolu s touto péčí i další vlasové vody a aktivátory. Po letech zkoušení různých preparátů hodnotím právě tento šampon jako nejlepší ze všech, které jsou určené na problematiku vypadávání vlasů a které jsem zkoušela. Abych ale nezůstala jen u chvály, tak po nějaké době šampon přestal účinkovat a jsem opět tam, kde jsem byla. Dalším negativním účinkem je, že hodně vysušuje pokožku hlavy a tvoří se mi po něm i lupy. Takže momentálně už nemám v plánu tento produkt znovu někdy používat.


Pokud tedy hledáte nějaký šampon v této problematice, podívejte se na Dercos Energising, je to určitě jeden z produktů, který mohu doporučit a cítila jsem z něj nějaký účinek. Bohužel po tom, co jsem jej vystřídala za jiný a pak se vrátila opět k tomuto mi už na problém padání vlasů nikdy nezabral.

Budu moc ráda, pokud mi i Vy napíšete Vaše příběhy s vypadáváním vlasů.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře :-)