Co by nemělo chybět ve Vašem šatníku?


Přemýšlela jsem nad základními kousky, které by dle mého názoru, neměly chybět v našem šatníku. Sepsala jsem si seznam a zdá se, že já mám vše, aby mě nepřekvapila žádná událost v podobě plesu, pohřbu, svatby i divadla. Co by dle mého názoru tedy nemělo chybět v dámském šatníku?

Malé černé - klasika, kterou můžete vzít na ples, do divadla, pohřeb i zkoušku. Mám jedny, které mi sednou jako ulité. Pozor ale na délku a výstřih! Já volím raději kulatý až ke krku, ale třeba ramena mám zakrytá krajkou, jsou tedy rafinované, ale ne vyzývavé.

Černé lodičky - opět využitelné většinu událostí. Pozor na výšku podpatku, na každou událost etiketa určuje jinou! K lodičkám by mělo ladit i psaníčko, nejlépe stejného materiálu a barvy. Lodičky si užívám co nejvíce mohu a tahám je na jakékoliv události. Je dobré vlastnit semišové, kožené a i obzvláštněné třeba třpytkami, které jsem si letos opravdu užívala na plesech.

Úzké tmavé džíny - pokud jsou kvalitní a bez otrhání, je možno je vzít na zkoušky, nebo do divadla na umírněnější scénu, koncerty i večírky.

Černé sako - mám dvě a opravdu snad není módní kousek, který by byl univerzálnější. Sako se dá nosit i ke converskám, lodičkám, sukni i džínům. Nosím jej na zkoušky, pohřby, svatby i večírky. Není k zahození mít i jinou barvu. Já vlastním ještě světle růžové, opravdu jemné slavnostní sáčko a slýchám na něj spoustu komplimentů.

Klasická černá kabelka - jednoduchá, černá, bez zbytečných aplikací. U mně tuto kategorii plní Selma Messenger a Sutton od Michaela Korse, do práce a společnosti prostě nemám krásnější kousek, než jsou tyhle dvě krásky. Na svém pomyslném wishlistě mám ale ještě nějaké kvalitní nadčasové psaníčko, tak uvidíme které časem vyberu.

Šedý a černý svetr - opět klasika, kterou nezkazíte většinu událostí. Pomocí šperků a doplňků můžete i tak nudné kousky skvěle oživit.

Šperk - jsem pro jednoduché diamantové náušnice s přívěskem do kombinace. To samé s perlami. Sama vlastním vlastně jen tři stříbrné komplety, které střídám podle událostí. Na jaře a v zimě nosím nejraději bílé kytičky v kombinaci se stejným prstýnkem od Pandory. Přes rok běžně zirkonové náušnice, jako jsou na obrázku se stejným zirkonkem na krku. Pak vlastním ještě nádherné opálové krásky, které jsem dostala za maturitu a mohu říct, že jsem na náušnice ještě nikdy nedostala tolik chvály, jako na své australské opály.

Kabát - v zimě momentálně nosím nejraději bundičku, ale kdybych mohla, upřednostnila bych kabát s vysokým podílem vlny. Klasický střih, černá, šedá, nebo tmavě modrá barva. Opět do divadla, k šatům na plesy nepostradatelný kousek. Bohužel jsem po letech musela své dva kabáty vyhodit, neboť už na nich stáří bylo znát a má kila dolů s kabáty také nekorespondovala a tak poslední sezóny sháním ten pravý, snad letos!

Baleríny - nejlépe černé, kožené a bez nějakých aplikací. Pokud nevydržíte v lodičkách jsou baleríny perfektní k džínám i šatům.

Converse - asi jediné kecky, které frčí, frčely a stále budou. Bílé nosím k saku, mikině i svetříku. Umím si je představit s džínami a někdo je nosí i k sukním. Proč ne.

Hodinky - jednodušší, které nepodléhají aktuálním módním trendům, ve vašem preferovaném kovu. Já jsem na stříbro.

Sluneční brýle - někdo je zastáncem pilotek, já spíše klasických wayfarer, protože mi dle mého prostě sluší a myslím, že jsou nadčasové. Líbí se mi i barevné a odvážné modely, určitě by sluneční brýle neměly v naší výbavě chybět.

Kvalitní prádlo - za mě klasicky černá, bílá a hlavně tělová podprsenka. Nejlépe v hladké verzi vhodné pod tričko i v krajkové, která nám zase dělá radost. Ke všemu mít nejlépe stejné kalhotky. Hodí se mít doma i samodržící kousek. Poslední dobou frčí nevyztužené krajkové podprsenky, které jsou úžasné do topů s odhalenějšími zády, nebo průramky. Určitě si takovou pořiďte, já v létě nenosím jiné.

Mezi klasiku bych zařadila i bílou košili, kterou já ale nemám a tak jsem ji ještě ani nikdy nikam nevynosila. Určitě to chce mít ale v šatníku vždy nějakou hezkou halenku, třeba právě pod sako. Další kousek, který se neztratí může být kožená bundička, já si momentálně oblíbila kousky, které mají kožené rukávy. Jsou vhodné jak na formálnější události, tak i zcela neformální. 

Pamatujte, že u základních kousků záleží vždy na kombinaci. Malé černé s vhodnými doplňky můžete vzít na pohřeb a s jinými třeba na párty. To samé platí pro sako i lodičky.

Máte nějaký z těchto kousků a co dle Vás v mém výběru chybí? :-)

12 komentářů:

  1. Většinu z těch kousků mám, až na tu košili - pořád jsem nenašla žádnou, která by za to stála:)

    Simply Janet
    Ráda bych tě pozvala na svou giveaway :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, jsem na tom úplně stejně! :-)

      Vymazat
  2. Já momentálně už několik sezon sháním jarní/podzimní kabát. A lodičky bych si měla taky pořídit, mamka mi ty moje nedávno vyhodila :D Plus mě letos čeká shánění kozaček, takže bojový úkol. Vždycky se mi víc líbí ty na podpatku, ale potřebuji ploché :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také! Měla jsem jeden úžasný několik let, ale prostě loni už musel jít, už vážně nevypadal dobře a od té doby jsem žádný nenašla. A s kozačkami to mám také tak, líbí se mi podpatkové, ale v těch bych do školy rozhodně nedošla. :D

      Vymazat
  3. Vidím, že bych měla doplnit šatník, chybí mi asi půlka věcí. Malé černé na obrázku jsou úžasné, bohužel mi chybí i tento typ šatů. Zato mám dostatek šátků :-)

    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, nejsi sama, také mi toho spousta shází. A šátků mám také nadbytek! :-)

      Vymazat
  4. souhlasím s Tebou od prvního až po poslední řádek :) mě ve skříni nesmí chybět ani cardigan a basic tílka/trička - černá, šedá a bílá.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná ispirace, černá je prostě nesmrtelná! :) www.kristynablog.com

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek! :) Též polovinu věcí nemám v šatníku, ale postupně šatník obnovuji, vyřazuji a po těhle uvedených kouskách pátrám, snad se zadaří. Prozatím jsem mívala smůlu něco sehnat :(. Černobílou kombinaci s šedou miluji, ta snad nikdy nevyjde z módy. Co mě však překvapilo, že neuvádíš basic trička, popř. tílka, nebo šátky, u většiny blogerek jsem je zahlédla, že se bez nich neobejdou. Tvůj seznam se mi vážně líbí, inspiruji se! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) No vidíš to, na basic trika/tílka jsem úplně zapomněla, asi proto že je beru fakt jako ten nejúplnější základ a nějak mě nenapadlo je ani zmínit! :D A šátky a šály také.. :)

      Vymazat
  7. super clanek, souhlasim, takovy zaklad satniku:)

    Bridge of Memories

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše milé komentáře :-)